September 20 2020 11:45:10
· Vandstand
· Vandtemperatur
· Søg
· Facebook (Lukket gruppe)
Klubben har købt en lavu
Det er lykkedes Klaus at skaffe tilskud fra Friluftsrådet til at investere i en lavu.

En lavu er et "same-telt" eller det som man på engelsk kalder en "nordic tipi".

Se under "læs mere" for nærmere info.
Generalforsamling 2013
Ingen havde tænkt på at det kunne være fint med at billede til at peppe et tørt referat op med på hjemmesiden her. Men snydes for referatet skal I så ikke. Find links under læs mere.
Morgenroning 20.1.13, Is i Gudsø Vig
Morgenroerne besluttede denne morgen at ro om i Gudsø Vig, for at se, hvor meget isen havde bredt sig.

Sæler...
Mange har nok bemærket, at der er sæler i Lillebælt, og det specielt i år er ret tit man ser dem. Kjeld Lund har været ud med kameraet, og har fanget nogle pragtfulde "skud", som er i en kvalitet vi normalt ikke kan få med et saltvandsstænket vandtæt kajakkamera.
Vejle Å 2012
Hakon har begået en video, som det er lykkedes at uploade på vores youtube-kanal, og Karin har lavet en turbeskrivelse.

Du kan læse turbeskrivelsen og se videoen under læs mere.
BCU 4 Star, Maj 2012, Rømø
Nicolai og jeg tog i foråret på kursus på Rømø, for at deltage i et BCU 4 Star Sea Leader kursus.

Her kommer - lidt forsinket - nogle billeder og tekst om det kursus.
Så har vinteren holdt sit indtog
Sneen lå lykt i morges da Susanne, Marianne og jeg slæbte vore kajakker ned til strandkanten. Dette kan være en reminder om at vi stadig holder morgenroning hver søndag kl 8:00.

Marianne har nu lukket for vandet for vinteren. Kajakkerne skal så bare tørres - ikke skylles.

foto: Gudsø Vig - i en lille bugt
Tur til den øde ø...
Fredag eftermiddag var jeg nød til at gå i utide fra et rigtigt flot og spændende foredrag om en kajak expedition i Nordøstgrønland - Jørn Riels Nordøstgrønland. Jeg havde sagt på forhånd at jeg ville blive nød til at gå klokken fire, og klokken 16:15 cyklede jeg hjem i silende regn. For jeg skulle selv på en miniexpedition - til Fænø Kalv.
Klubaften med fælles spisning
Klubaften med fælles spisning bagefter fik en rigtig fin start. Der var 7 deltagere, som fik lasagne, og Henrik gav rødvin i anledning af hans 25 års jubilæum.
På besøg i Odense Havkajakklub
Odense Havkajakklub er en klub der primært ror i hjemmebyggede grønlandske kajakker. Jeg havde set på deres hjemmeside, at man den første onsdag hver måned kunne komme med på en begynder/gæste tur. Man skulle bare ringe til Kenneth. Jeg prøvede at sende Kenneth en SMS, og fik straks svar. Han skulle bare bruge min mail, så ville han sende en mail med det nødvendige info. Så onsdag d. 1.8 kl 17 var jeg så på vej hen ad den fynske motorvej med GPS'en indstillet til at finde Kanalvej 42.

Amager Rundt
"Jeg har tænkt mig at ro Amager Rundt mandag. Er der nogen af jer der vil med?" lød det i en mail fra Klaus til Søren og jeg. Det er noget vi har snakket om i flere år, og rent tilfældigt - så kunne jeg. Eller man kunne også sige, at jeg havde ikke nogen rigtig god undskyldning.

Dem der kender Klaus vil vide, at han er lidt grænsende til en ekstremsports-freak, og det er bare typisk ham at få den ide, at en tur rundt om Amager på 45 km - den kan man da lige snuppe efter arbejde, hvis ellers man kan få lukket sine møder ned kl 16.

Jeg tror godt Klaus ved at det er lidt ekstremt når han foreslår sådan noget. Det var nok derfor han kun sendte den mail til Søren og jeg. Der var nok heller ikke så mange andre der lige var i København til møder den dag. "Uanset om du siger ja eller nej - så fortryder du det nok dagen efter" tænkte jeg. Og så sagde jeg ja.

Log ind
Brugernavn

Kodeord

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.